hårmodell för sebastian

Måste börja med att säga att det har varit en så otroligt rolig dag! Vi började på sax&kam imorse klockan 9:00, de fixade allas hår och sminkning. På mig så gjorde de en glansinpackning med färg i så det är lite mer sandfärgat, ser ut som lite guld brunt på något sätt, är rätt nöjd med färgen faktiskt. De bestämmde sedan att Karin (hon som höll i allt) skulle klippa mig på scenen framför alla som var där och kollade, men hon klippte topparna oså innan så hon kunde koncentrera sig på de lite mer anvancerade sakerna på scenen.

Sedan var det dags att bli sminkad, där fick man inte vara med och bestämma alls om hur det skulle bli, så det blev som det blev! Kan inte riktigt påstå att jag blev speciellt nöjd, det var bra sminkat men jag tyckte inte riktigt att det passade mig :) När alla var klar gick vi upp på Våningen där vi skulle ha visningen. Karin gav oss kläder och skor som vi skulle ha, fick inte bestämma så mycket på den fronten heller, men det blev väl helt okej iaf! Blev sedan lite mer fix med smink och hår innan vi begav oss mot visningen.

Karin klippte mig som sagt på scenen och jag hade inte riktigt någon aning om hur det skulle bli, vi hade bara kommit överens om att jag skulle få behålla längden och att en lugg skulle nog klippas. Som hårmodell fick man inte visa några ansiktsutryck om det gjorde ont när hon kammade oså, och det var väldigt svårt kan jag lova! Kunde tyvärr inte hålla minen för skratt, Karin och hennes medarbetare Hasse var så grymt roliga så det gick bara inte! Men lite skratt måste väl vara bättre än massa konstiga miner iaf, eller hur?

När hon var klar med klippningen så var det dags att gå på en catwalk, hade tränat på koreografin typ 3 gånger, men det gick väl helt okej ändå, några missar gjorde man väl, men man ska väl vara glad att man inte snubblade eller nått iaf!

När vi alla var klara så ställde vi oss runt scenen och alla frisörer som var på visningen kom fram och kände på vårat hår och fotograferade oss och sedan så var det slut och jag var några erfarenheter rikare! :)



Ronja får slingor


Träning träning


ännu mera träning, mitt hår var inte klippt än


Lite förbättring av smink...


och hår


Ronja väntar på sin tur, hennes hår var inte klart här, Hasse gjorde det på scenen

Mitt resultat:
 
Före


Efter, hade tagit bort lite smink där, såhär såg det ut tidigare:


Det var egyptiskt tema


Blev rätt nöjd med håret faktiskt, har fortfarande kvar min längd men har ändå fått en lite roligare frisyr! Tummen upp för Karin!



Nu ska jag sova, klockan är alldeles för mycket, ska nämligen upp 6...

godnatt!


/johanna



Kommentarer
Postat av: anita swensson

Hej!



Vilken spännande dag du måste ha haft. Vackert sminkad, men man vill kanske inte se så ut till vardags, lite mycket, men ni var ju modeller. Snygg var du. Ha det bra. MoM

2010-10-13 @ 17:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0