kvälls inlägg

klockan är nu 7.36pm, har nyss försökt göra lite nytta, men det krånglar bara så jag gav upp för idag!

Dagen har varit rätt lång tråkig här hemma, men tankarna om vad jag vill göra senare i livet har snurrat runt runt hela dagen, men utan resultat. Eller jag har väl några ideer och småa planer, men under min titel yrke så är det helt tomt! Självklart så vill jag ju göra något som jag brinner för, och det måste jag väl säga är inredning som står högst upp på listan. Men jag vet att jag är ju inte ensam om att vilja jobba i den branchen dessa dagar så det känns som om att det kommer att bli så svårt. Så hur gör man då? Tänker ut något nytt eller göra det man vill och sattsa allt man har på att jobba sig uppåt uppåt och uppåt tills man når sitt mål och sedan leva sin lilla dröm? Hmm, inte lätt det där!

Till middag så fick jag kött och ris, ingen höjdare, men jag ska väl vara lycklig att jag i huvudtaget får kött eftersom min värdfamilj är vegetarianer! :P Köttet var väldigt segt och jag fick det med ris och utan några såser. VÄLDIGT tort och tråkigt måste jag säga! Men det är ju bara 12,5 veckor kvar nu tills att jag kommer hem och får äta min favorit middag, så tills dess borde jag ju klara mig om jag har klarat mig över 7 månader!!!:D

Nu ska jag ta och dricka något varmt och sedan krypa ner i sängen så jag är frisk imorgon! Måste verkligen till skolan för jag ska träffa en kille som ska kolla på min hälsena som gör ont och är svullen. Sedan efter skolan så ska jag med friidrotten på våran första tävling, men jag ska inte springa pga min hälsena och att jag är förskyld.

Imorgon i skolan så är det tvillingdagen så Ashley kommer vara min tvilling, vi har inte funderat ut vad vi ska ha på oss än så jag måste ta och ringa henne och höra om hon har några planer. Sedan kommer det även vara talangjakt och sånna roliga grejer :)

Nu ska jag kila, pusspuss

/johanna


Kommentarer
Postat av: anita swensson

Hej! Hoppas Du kryat på Dig. Inredningsarkitekt låter väl bra. Jobba på det. Många kramar fr. mormor o morfar

2010-03-18 @ 08:21:46
Postat av: Johanna

sv till anita: Tack så mycket! Är hemma från skolan idag också för jag känner mig inte så mycket bättre. Jo inredningsarkitekt låter ju kul, vi får se vad som händer :) Kramar från Johanna!

2010-03-18 @ 15:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0