8 september

Hejhej! :)

Idag har jag varit i skolan som vanligt. Första lektionen hade jag ekonomi, min lärare började med att prata lite och sedan sa han att vi skulle ha ett "litet" test, och om man blir underkänd så hör man nog inte hemma i den här klassen. Vi fick testet, det var 45 frågor. Det fanns 4 svar man kunde välja mellan till varje fråga, a b c & d. Började läsa första frågan och jag förstod INGENTING! Det var så grymt svåra ord så jag chansade på alla utom 4. Det kändes ju kanon! När klockan ringde så stannade jag kvar och berättade för han att jag inte förstod frågorna för att det var så svåra ord :P Och han sa att det var okey! Det verkar ha lite överseende när vi är utbytesstudenter, så det är bra! :)

Annars så flyt dagen på väldigt bra. Blev inte att jag hade nån match idag för att laget vi skulle möta hade så få spelare, så alla kunde inte spela, och då går de som är ett år äldre än mig i första hand! Så Stephanie kom och hämtade mig efter skolan. När jag kom hem fikade jag och pratade med mamma och pappa! :)

Resten av kvällen har jag för det mesta pluggat, är lite kämpigt nu i början. Men det kommer nog gå bättre och bättre! :)

Jag ska även börja spela piano igen. Spelade 3år när jag var yngre, och nu vill jag börja igen! :) Börjar spela den 5 oktober. Måste vänta tills tennisen är slut. Så det ska bli kul! :)

Imorgon så ska min värdsyster ha hit hennes cross country team på middag. Den andra svenska utbytesstudenten Johanna ska komma hit också :) Men hon åker tyvärr hem på fredag :( Så det är ju lite tråkigt.

Kommer ni ihåg att jag berättade om att jag ska till Minneapolis och kolla på en fotbolls match? Vi åker iaf på lördag. Doug berättade för mig idag att de ska inviga det stadiumet Melissas kusin ska spela i den dagen vi ska kolla och det kommer vara ungefär 50 000 människor där!!! Så det blir kul :D Jag lovar, jag ska ta med mig kameran ;)

Men nu ska jag ta och sova!

godnatt&sovgott <3



Det är det här stadiumet jag ska till, TBC Bank stadium i Minneapolis.

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Jo för mig går det bara bra, några lärare som är dåliga på engelska bara, men annars så! :D

2009-09-09 @ 22:11:55
URL: http://domdom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0