13 september

Godmorgon! :)

Klev upp kl.10.00 och åt frukost och pratade med min familj och Anna & Robert på skype :)

Så tänkte nu berätta lite om gårdagen.

12 SEPTEMBER:

Jag klev upp kl.06.30 och gjorde mig klar. Sedan åkte vi till Eau Claire på utbytesstudent mötet, där fick jag flylla i litte papper och svara på lite frågor om hur familjen var och hur det går i skolan osv. Sedan samlades alla i ett rum och det fick igenom regler och sånt. Kändes väldigt onödigt eftersom vi visste allt det där. Som tur var så var vi bara där 1 timme. Så kl.10.00 var vi hemma igen :)

Jag bytte kläder och packade ner lite små saker, sedan for vi vidare till Minneapolis. Vi åkte först till Dougs systers hus, fast de var inte hemma för de var på stadiumet med Erik som skulle spela. Så det var bara Mor Mor och några andra släktingar där. Tror vi var där runt 12.00. De bodde i ett område med jätte fina hus, och det var verkligen JÄTTE amerikanskt! :)

Sedan åkte vi alla till ett matställe och de åt lunch, vi hade ätit efter vägen så vi åt inget. När de var klar fortsatte vi till stadiumet. När vi kom dit så gick vi och träffade Dougs systers familj som hade ett tält med mat och dricka som var i blått och alla hade blåa kläder (Eriks lag färg), även vi :) De hade gjort t-shirtar med nått tryck därfram och hans efternamn och nr där bak! :D Det var jätte mycket folk med tält och grejjer runtomkring, och de körde massa tävlingar och det gick runt en orkester och spelade. Sedan kl.16.00 började vi gå och ställa oss i kön för att komma in. Det var hur mycket folk som helst! :P

När vi kom in så gick vi och satte oss på våra platser, vi satt högst upp och hade bra utsikt över den stora skärmen :) Stadiumet började fyllas med folk och efter bara ca: 20min var det fullsatt! Sen började en jätte stor orkester spela och de gjorde massa coola mönster och grejjer. Var även massa cheerleading. De började även prata lite eftersom att det var invigning av stadiumet och det smällde massa raketer. Sedan kom 4 jetplan åkande över oss som pressenterade vårat lag som hette air force :)

Sedan var gamet i full gång, och publiken var helt vild. De gjorde massa hejaramsor och skrek oså, så det var kul! :) Erik var kickern, så det var kul! :) Detta var mitt första amerikanskt fotbolls game och jag tyckte det var jätte kul att kolla på :D Tyvärr så förlorade de :(  13-20. Men det var kul och kolla ändå!

När det var slut gick vi ut och ställde oss vid porten där alla spelare kommer ut, efter att Erik hade kommit så stod vi där ett bra tag och pratde lite. Sedan var han tvungen att åka iväg för han skulle åka tillbaka till Denver där han går på collage. Vi gick och tog bussen tillbaka till bilen och sedan åkte vi hem. Var hemma runt 12 :)


13 SEPTEMBER:

Idag ska jag städa lite på mitt rum och byta sängkläder. SEdan ska jag plugga lite och efter det ska jag kanske åka och spela tennis med Ashley :) Vi får se hur det blir. Men nu ska sätta fart så jag hinner med mig!

Ha det så bra!

pusspusss


På vägen till stadiumet.


En liten hummer :)


Tältet de hade.


Lite folk :) & sådär såg våra ryggar ut.


Andra tält, de röd-gula var Vikings fans, Minnesotas lag. Det var hemmalaget så det vimmlade av dem.


Väldigt mycket folk!


Wiiiiho! Lite air force fans! :D


Här höll det på att fyllas på :)


Jag & Melissa.


Orkestern.


:)


De 4 jetplanen. :)


Raketer :)


USA flaggan :)


Här skulle Erik sparka bollen :)


Full fart!



Massor av folk!


:)


Skyltarna vi hade såg ut såhär :)


Ellie, Melissa, Erik, Peter, Peters tjej & jag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0