11 september

tjenixen ! :)

Var i skolan som vanligt idag, dagen gick ovanligt fort så det var skönt! Mitt test i WI History gick kanon, ALLA rätt! Vi skulle kunna 19 av Wisconsins counties och dess städer, och de 19 var en fjärde-del av Wisconsin så vi har ett sånt test varje vecka, så nu har vi 3 test kvar.

Måste faktiskt säga att jag gillar High School bättre än skolan i Sverige. Visst, jag har inte börjat gymnasiet än, men om jag jämför med grundskolan. Tänkte ta och skriva upp några plus & minus så ni ser vad jag tycker är bra och vad som är dåligt :)


PLUS:

Du väljer vilka ämnen du vill läsa, fast det är några du måste läsa.

Varje lektion är 45min, det är precis så du knappt hinner lessna.  

Det är bara 4min mellan varje lektion, du hinner aldrig sätta dig ner och känna att du är trött. Utan du springer från lektion till lektion och vipps så är skoldagen slut.

Samma schema varje dag. Rätt skönt faktiskt.

Läxorna är oftast från dag till dag eller 2 dagar framåt, du kan då inte lägga det på hög och sedan inse att du har väldigt mycket att göra.

Du är med i sporter inom skolan, så du lär känna alla på skolan mycket lättare.

Du kan köpa till saker till lunchen, snacks påsar, olika sorter av dricka. Fast inte coca-cola och sånt. Utan smaksatt vatten och andra energi drycker oså.

Människorna! Har inte träffat på en ända otrevlig människa på skolan tror jag.


MINUS:

Skol lunchen, det droppar fett. Närå, men nästan. Sällan vi får nyttig mat iaf.

Sen lunch, jag äter halv 1.

Du får bara använda telefonen innan första lektionen, under lunchen och efter sista lektionen. Alltså inte ens mellan lektionerna.


Kommer inte på något mer just nu, men om ni har några frågor om något så är det bara att fråga :)


Efter skolan åkte jag med Ashley till tennisen, det var väldigt varmt och jag var jätte trött i kroppen så träningen var inte så kul :P

Ashley skjutsade hem mig, tog en dusch och åt middag. Sedan vet jag inte vart timmarna har tagit vägen :P Vi har suttit alla 4 i köket med våra laptops hela kvällen. De tyckte det var så behändigt när jag kunde sitta vart jag ville med min laptop så de köpte 3st, en varsin :P Så vi är lite datanördar här på kvällarna faktiskt. Kan lova att det ser väldigt kul ut när vi sitter där och tittar in i en varsin ruta! :D

Imorgon så ska vi på utbytesstudent mötet i Eau Claire, de ska gå igenom regler och massa andra saker. Åker sedan hem och äter lunch, sedan fortsätter vi mot Minneapolis och ska kolla på fotbollen. Det ska bli väldigt kul! :D Lägger in bilder när jag kommer hem!

Vädret här är väldigt varmt fortfarande, var in och kollade vad det skulle bli några dagar framöver, och det ska vara mellan 26-27 grader. Rätt skönt, men skulle kunna få vara lite svalare, är så grymt varmt på träningarna efter skolan.

Men nu ska jag sova, ska upp kl.07.00!


godnatt&sovgott ! <3





Kommentarer
Postat av: christina

men va, 45 min lektion? jag tycker det är jättedrygt med korta lektioner, för då hinner man inte mer än komma igång innan man ska sluta. jag tycker det är kanon så som vi har på gymnasiet nu, typ två timmar med nån benstäckare där i mellan bara :) hehe



huvudsaken är att du tycker det är bra :)

pusssspuss gumman <333

2009-09-12 @ 18:02:40
URL: http://christinafundin.blogg.se/
Postat av: larsson

haha:P erkänn du saknar nive nu vah:D

2009-09-13 @ 22:11:18
Postat av: Johanna

sv till larsson: hahah, absolut inte ;)

2009-09-14 @ 00:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0