3 februari

Nu ska jag  skriva mitt första inlägg innan jag går och lägger mig tänkte jag. Tänkte berätta lite om dagen. Dagen börjar med att jag försover mig, men det gör jag nästan varje morgon så jag har faktiskt blivit riktigt duktig på att göra mig klar snabbt. Fast resultat blir inte de bästa. Innan jag åker till skolan så kollar jag mig snabbt i spegeln och tänker, äsch, de duger. Men när jag kommer till skolan så tänker man, fyfan, hur kunde jag sätta på mig de här ? och vill bara gå hem och byta om, men de går ju inte, så då är det bara att bita ihop och låtsas som om allt är okej och försöka undvika speglarna. Men iaf, klockan halv 9 hade vi nationellt prov i svenska, det gick väl sådär, svarade på alla utom 3 eller 4  frågor tror ja de var, men efteråt kom man ju på hur dum man va som inte fattade dom. De var ju hur lätt som hellst egentligen. Under resten av dagen hade vi våra vanliga lektioner och när skolan var slut 14.50 åkte jag in till stan för att vänta på att gå till jobbet, skulle var där 17.00. Det är så att jag såg en annons i tidningen en dag om att de sökte folk. Man skulle vara mellan 16-20år, så mamma ringde och hörde vad de var för något. Man skulle vara telefonist åt ett företag som heter AromaTech, lite svårt att förklara. Men jag ska iaf sitta och ringa runt till folk och fråga om dom kan ta emot en person som kommer hem till dom och gör reklam för en städmaskin och även gör rent en matta, säng eller en möbel. Så då bestämde jag mig för att gå på en anställningsintervju, den var jag på förra tisdagen tror jag. I lördags kväll ringde dom och sa att jag skulle komma in på måndag och gå på en kursdag av 3 för att sedan kunna börja jobba. Så jag var där igår och det gick bra, det var jag och 4 tjejer till, vi lärde oss hur allt fungerade och fick massa papper. Idag var jag dit igen, då började vi med att repetera från igår och sedan skulle vi får provringa till våran lärare eller vad man ska kalla hon. Då fick vi en och en gå in i ett rum och ringa till de andra rummet där alla satt och prata med våran lärare på en högtalar telefon så alla hörde, läraren låtsades då vara en okänd person och jag skulle försöka boka in en visning med henne. Det var ganska svårt, man skulle få med allt man skulle säga och hon ställde massa problem frågor och sen skulle man samtidigt fylla i papprena. haha de var ganska pinsamt att sitta där och ringa till henne när alla hörde, men aja, vi kunde skratta åt varandra iaf. Ska dit på torsdag igen på sista kursdagen, sedan äre bara till att börja jobba om allt går bra. När jag var klar där kom mamma och hämtade mig och vi for hem och åt middag och sen har jag inte hunnit så mycker mer, suttit lite här och snart ska jag sova. Ska göra B-delen i matten i morgon eftersom jag var sjuk när min klass gjorde det. Jag hoppas det kommer gå bra :)   Nä, nu har jag skrive väldigt mycket och ska hoppa ner i sängen och sova så jag orkar kliva upp imorgon. godnatt, pusspuss =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0